05 May 2013

Fishing on the Canal Rock

Mike and I went south along the coast to see if we can locate schools of big kahawai. According to Mike's source of the info, people have been catching them for the last couple of weeks.

Well, we checked a few spots, but we didn't find any kahawai yesterday. Anyway, after trying a half dozen spots, Mike eventually guided me to the place called the Canal Rock.  I have never been to this place before, so I was following Mike's read to find a good (I mean safe) spot to fish on these big chunks of rock.  

The place looked dicey to fish from (I was regretting not bringing my PFD with me and I will make sure to wear it next time.), but fishing was good.  The water was full of herrings, and they were racing each other to grab our flies.  I also got a small skippy too. 

Because we were looking for Kahawai, I was carrying 8 weight rod with me, and those herrings were too small for such a heavy outfit. On a couple of occasions, I didn't even know a fish was on until I lifted my rod to pick up the fly line. For just chasing those herrings, 5 to 6 weight would be more ideal.


友達のマイクと車で3時間程の場所にある岩場へ釣りに行って来ました。初めて行く場所だったので、「岩場」と聞いて断崖絶壁の様な場所かと心配しましたが、家族連れや子供が釣りをしているようなポイントでした。

とは言っても岩場は岩場。僕は、パックッラフト用に買ったPFDを忘れて来たのを後悔しましたが、小さい子供を含め、多くの釣り人、誰ひとりとライフジャケットを着ていませんでした。この場所は水深もあるし、潮が速いため落ちたら正直サヨナラだと思います。

このポイントは、地元でヘリングを呼ばれているニシンには似ても似つかない魚の人気ポイントらしくて、投げたフライに魚が群れで追って来ました。1時間程釣って結構な数が釣れたので、魚を持って帰るクーラーボックスを持って来れば良かったなあと思いました。

A beach at Geographe Bay
A giant mushroom that we found on the road






































The Canal Rock




































A view of the  estuary at Bunbury


















No comments: